نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

 

پارکت چیست ؟ کفپوشی است از جنس چوب که بصورت صفحات نازک ساخته شده است و جهت کاور کردن سطح زمین بکار می رود. و نصاب پارکت به درستی باید ان را نصب کند. این کفپوش چوبی به دلیل زیبایی خاصی که دارد توانسته به سرعت در بین مشتریان جای خود را باز کند. همه ساله پارکت های مختلف توسط برندهای مختلف در طرح های  گوناگون و متناسب با سلیقه مردم در حال تولید شدن هستند. این کفپوش پر طرفدار متناسب با هر مکانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. منازل مسکونی، اماکن تجاری، فروشگاهها و غیره جزو مصرف کنندگان پارکت هستند. پارکت های مورد استفاده در فروشگاهها باید با کیفیت بالا انتخاب شوند. زیرا با رفت آمد بالای مشتری به مرور لایه های زیادی از روی آن از بین می رود. البته این موضوع برای هر پارکتی با هر کیفیتی اتفاق می افتد ولی باید در نظر داشت که با انتخاب درست پارکت می تواند مدت زمان رسیدن به این مرحله را به تعویق انداخت. پارکت در برابر آب حساس است و تماس آن با آب می تواند سبب تورم آن شود. بنابراین برای تمیز کردن آن نباید از آب یا پارچه خیس استفاده شود. پارکت را بعد از نصب ساب زنی می کنند. پارکت بعد از اینکه روی سطح زمین قرار گرفت و چسب زیر آن خشک شد ساب زده و سپس با لاک درزهای آن را می پوشانند. اشیاء نوک تیز می تواند سبب کنده شدن چوب شده و روی پارکت اثر برجای می گذارند. بنابراین به مرور زمان سطح روی پارکت دچار آسیب می شود و می بایست هر چند مدت یک بار روی آن ساب زده شود. (شاید هر ۲ یا ۳ سال یک بار) این کار سبب صاف و صیقلی شدن آن می شود.

مرغوبیت و قیمت پارکت به نوع چوب آن بستگی دارد. مثلاً چوب گردو می تواند قیمت بالایی داشته باشد. از انجایی که پارکت را از چوب تهیه می کنند، قیمت آن در مجموع از قیمت لمینت و یا پارکت-لمینت بالاتر است. لمینت صفحاتی مصنوعی هستند که شبیه به پارکت طراحی می شوند ولی از جنس پوب نیستند. لمینت نیز همچون پارکت دارای طرفداران بسیاری است و نسبت به پارکت دارای هم معایب و هم مزیا است. پارکت- لمینت نیز صفحاتی هستند که دولایه بوده و لایه یا سطح زیری لمینت و روی آن یک لایه نازک چوب کشیده شده است. به نسبت پارکت ارزانتر بوده ولی همان زیبایی های پارکت را دارا هستند.

 

نصب پارکت

به نظر می رسد نصب پارکت کار ساده است و نصاب پارکت کار چندان سختی ندارد ولی نصابهای حرفه ای کارشان بسیار سخت است! شاید نصب پارکت ساده به نظر برسد ولی در صورتی نگاه دقیقی به این مسئله داشته باشیم و بخواهیم اوج کیفیت را در کار نصب پارکت مد نظر قرار دهیم، می بینیم که نصب پارکت نکات بسیار زیادی دارد که در صورت رعایت آنها توسط نصاب پارکت می تواند به یک نصاب حرفه ای تبدیل شود. بعضی از مراحل نصب پارکت را در زیر می بیند.

زیر سازی

در صورتی که زیر کار به هر دلیلی صاف نباشد کار نصب پارکت با مشکل روبرو می شود. بسته به میزان خرابی سطح زیر کار عملیات ترمیم متفاوت است. سرامیک های کنده شده، کف آسیب دیده و غیره می بایست قبل از شروع عملیات نصب پارکت رفع شوند. مثلاً شاید لازم باشد بعضی جاها سیمان شود و صاف گردد. سپس مرحله بعدی مرحله فوم گذاری است که سبب میشود هم پارکت خوب نصب شود و هم نقش عایق صدا و حرارت را خواهد داشت. بعد از فوم گذاری نوبت چسباندن پارکت با چسب و یا قفل کردن قطعات در هم است. در این مرحله بسته به نوع پارکت استراتژی نصب متفاوت می شود، برخی از پارکت ها را باید با چسب مخصوص چسباند و برخی دیگر نیاز به چسب ندارند و می بایست از طریق نری- مادگی در هم قفل شوند.

بعد از چسباندن پارکت نوبت به درز گیری است که این کار با لاک انجام می شود. این کار لغزش و تکان خوردن و صدا دادن پارکت ها را در اثر راه رفتن روی آن ها کم می کند.

منبع: پارکت چیست ؟

تلفن اختصاصی:09129215307



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

نکات مهم در نصب کاغذ دیواری حرفه ای

 

نصب کاغذ دیواری یک کار حرفه ای است که فقط نصاب کاغذ دیواری ماهر و حرفه ای از عهده آن بر می آید.

هر کسی ممکن است متوجه نشوند که نصب کاغذ دیواری به صورت حرفه ای انجام شده است یا خیر. در این مقاله می خواهیم برای شما نکات مهم در نصب کاغذ دیواری حرفه ای را به صورت مختصر توضیح دهیم تا شما بعد از نصب کاغذ توسط نصاب کاغذ دیواری حرفه ای بودن یا نبودن آن را به خوبی تشخیص دهید.

  1. نکته اول این است که بین کاغذ های دیواری نصب شده نباید درز پیدا شود. برای این منظور می بایست کاغذ از بالا با کاغذ کناری کاملا هماهنگ و مماس شود و به همین ترتیب از بالا به سمت پایین حرکت کرده و کاغذ به دیوار متصل شود. دقت شود که کاغذ به هیچ وجه نباید کشیده شود.
  1. نکته مهم دیگر در نصب کاغذ دیواری در رابطه با کاغذ دیواری های رنگی است که نباید لبه نازک سفید کاغذ بین رولها دیده شود که برای این منظور از ماژیک همرنگ برای این درزها استفاده می شود.
  1. مقدار چسب باید متناسب به نوع کاغذ باشد.
  1. غلظت چسب باید متناسب با نوع کاغذ باشد.
  1. کاغذ در گوشه های دیوار با کاتر بریده شود.
  1. نکته مهم دیگر در نصب کاغذ دیواری در جاهایی که دیوار رنگ پلاستیک دارد حتماً از استحکام آن اطمینان حاصل شود در غیر این صورت با بتونه ماستیک کل دیوار کاور شود و بعد آستر بخورد تا نصب کاغذ دیواری به خوبی انجام شود.
  1. حتماً زیر سازی باید بصورت کاملاً درست و حرفه ای انجام شود و تا نصب کاغذ دیواری تا حد ممکن به بالاترین کیفیت برسد. توجه داشته باشید که یک زیرسازی خوب و حرفه ای می تواند بسیار مهم تر از نکات دیگر باشد؛ چرا که یک نصب فوق العاده عالی بدون یک زیرسازی خوب، تمام زحمات نصاب کاغذ دیواری و هزینه شما را از بین خواهد برد، پس به زیرسازی مناسب اهمیت لازم را بدهید.
  1. نوع گچ دیوار از کارفرما پرسیده شود تا اگر پر آهک بود حتماً روی آن پرایمر یا بتونه ماستیک شود.


:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

نصاب کاغذ دیواری حرفه ای

 

نصاب کاغذ دیواری حرفه ای  دارای ویژگیهای خاصی هستند که سایر نصابان آن را ندارند. برخی از ویژگیهای این نصابان عبارتند از
نصابان حرفه ای کیفیت بالایی در نصب دارند این نصابان با دقت کار کرده و کارآزموده می باشند. نصابان حرفه ای کاغذ دیواری و یا هر نوع دیوار پوش دیگر معمولاً بسیار با سلیقه و خوش ذوق هستند. بعد از نصب کاغذ توسط این نصابان براحتی می توانید تفاوت کار آنها را با نصاب کاغذ دیواری غیرحرفه ای تشخیص دهید. فواصل بین رل های کاغذ دیواری تا حد امکان توسط این نصابان کم می شود و کاغذ دیواری بصورت یک پارچه دیده می شود. بخصوص زمانی که کاغذ دیواری دارای نقش نگار یا اصطلاحً گل دار است ، این کنار هم قرار گیری رلهای کاغذ دیواری اهمیت بالاتری پیدا می کند. گاهی اوقات که رل های کاغذ دیواری رنگهای یکپارچه بصورت تک رنگ دارد مثلاً قرمز ، آبی و یا مشکی ، به احتمال زیاد خطی سفید رنگ بین رل ها مشاهده می شود که نصابان حرفه ای این خطوط را با فنون خاص از بین می برند.
نصاب کاغذ دیواری حرفه ای به زیر سازی کار اهمیت زیادی می دهند و می توانند سطوح ناصاف را کاملاً صیقلی کرده و سپس کار را شروع کنند. نصاب کاغذ دیواری حرفه ای سالهای به احتمال زیاد دارای سابقه طولانی در کار نصابی هستند و تجره کافی در این عرصه را کسب کرده اند. قوام کاغذ های نصب شده توسط آنها بسیار بالاست و کج و کولگی در نصب آن ها دیده نمی شود.

منبع: نصاب کاغذ دیواری حرفه ای 



:: برچسب‌ها: نصاب کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

مراحل نصب کاغذ دیواری

برای اینکه مراحل نصب کاغذ دیواری را بدانیم ابتدا باید توضیحی در مورد نصاب کاغذ دیواری بدانیم. ما سعی کرده ایم در طول مدت زمان زیاد بهترین نصابان کاغذ دیواری را انتخاب و تعلیم دهیم تا مشکلات نصب در هنگام عملیات نصابی به حداقل برسند.
نصاب کاغذ دیواری می بایست کاملاً مجرب بوده و بتواند در کمترین زمان با بالاترین کیفیت خدمات نصب ارائه دهد. نصابان این گروه بعد از گذراندان مراحل مختلف آزمون در جنبه های مختلف آموزش لازم را دیده اند. همشهریان عزیز تهرانی بعد از اینکه درخواست نصاب را با شماره های بالا مطرح نمودند می توانند نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از نصاب مورد نظر چه از نظر کاری و چه اخلاقی با ما در میان بگذارند.
زیر سازی : در مواردی که یک دیوار دچار نم شده می بایست نم از منبع برطرف شود. در صورتی که این کار بصورت سطحی انجام شود با پس زدن نم مجدداً کار دچار مشکل می شود.
بسیاری از دیوارها نیز دارای سطوح صاف بنابه دلایل مختلف نیستند که می بایست قبل از انجام کار زیر سازی آن درست شود.
بعد از اینکه کار زیر سازی انجام شد. کیفیت نصب کاغذ دیواری تا حدود زیادی به زیر سازی درست وابسته است.
بخشهایی که تازه گچ شه اند باید با استفاده از روغنی به نام الیف تیمار شوند. این روغن برای زیر سازی قبل از نقاشی هم استفاده می شود. در صورتی که تمام دیوار گچ باشد نیز می بایست قبل از نصب با روغن الیف زیر سازی شوند. بعد از انجام این کار می بایست دیوار را بررسی کنید که دارای ترک ، چاک و یا آسیب نباشد. در این صورت نوبت به بتونه کاری می رسد. در صورتی که دیوارها پس از بتونه کاری دارای بخشهای تیره و روشن شه باشند ممکن است از زیر کاغذ دیده شوند. این مشکل بخصوص در رابطه با کاغذ های نازک بیشتر مشاهده می شود. برای این منظور می بایست یک دست رنگ در حد آستر برروی دیوار بزنید. می توانید منظور کمی سریش و چسب کاغذ دیواری درست کنید و آن را با قلموی بزرگ به دیوارها بکشید. تا آلودگی ها و یا گردو خاک از دیوار پاک شود.
آماده سازی چسب
آغشته کردن کاغذ ها به چسب
شروع عملیات نصب

مزیت های کاغذ دیواری

مزیت های کاغذ دیواری در تنوع در رنگ در کاغذ دیواری بسیار بالا بوده و سرعت نصب بسیار زیاد است. دانستن این مزیت ها به

مراحل نصب کاغذ دیواری کمک میکند.
از نظر زیبایی کاغذ دیواری می تواند با سلیقه بسیاری از افراد متناسب باشد. بسیاری از انواع آن قابل شستشو بوده و برخی انواع آن از نظر زیستی سازگار با محیط است ( نان وون) از نظر طیف قیمت با بودجه های متفاوت قابل تطابق است.یک نصاب کاغذ دیواری باید با مزیت های کاغذ دیواری و نحوه نصب صحیح کاغذ دیواری آشنایی داشته باشد.

منبع: مراحل نصب کاغذ دیواری



:: برچسب‌ها: نصاب کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1395 | نظرات ()